تبلیغات
خانواده و فرزندان - 10 روش برایِ بهتر کردن روز خود
خانواده و فرزندان

لینکدونی

آرشیو موضوعی

آرشیو

← آمار وبلاگ

  • کل بازدید :
  • بازدید امروز :
  • بازدید دیروز :
  • بازدید این ماه :
  • بازدید ماه قبل :
  • تعداد نویسندگان :
  • تعداد کل پست ها :
  • آخرین بازدید :
  • آخرین بروز رسانی :

10 روش برایِ بهتر کردن روز خود

 

انجامِ برخی از کارهای ساده و کوچک می توانند بر تمامِ روزتان تأثیر بگذارند و آن را به روزی پر آرامش و فوق العاده تبدیل کنند.

۵ دقیقه؛ درست است! ۵ دقیقه وقتِ زیادی نیست اما برایِ انجامِ یک کار کافی است و آن کار ممکن است روزتان را زیبا و دلپذیر‌تر کند.
در دنیایِ شلوغِ ما، ممکن است وقتِ کافی برای این کار‌ها وجود نداشته باشد؛ اما ۵ دقیقه وقت بگذارید و این ۱۰ راهکارِ ساده را برایِ کاهشِ استرس و بالا بردنِ سطحِ خلق و انرژیتان امتحان کنید. این راهکار‌ها ممکن است جرقه‌ای باشند که شما را برایِ رویارویی با مشکلات آماده می‌سازند.

  1. رختخوابتان را مرتب کنید. انجامِ این کار در صبح باعث می‌شود که اتاقِ خواب برای شما به محیطی پُر آرامش تبدیل شود. اکثرِ افراد از انجامِ این آدابِ روزانه سود می‌برند. به علاوه تیک زدنِ اولین کار از لیستِ کار هایِ روزانه‌تان، تا حدی از استرس شما می‌کاهد.
  2. یک اسنک سالم سرِ کار ببرید. صبح‌ها قبل از اینکه از درِ خانه بیرون بروید، به آشپزخانه رفته و یک میوه (مانندِ موز، سیب، یا انگور) و یا یک اسنکِ سالم (مانندِ گردو یا سایرِ مغز هایِ خام با پنیرِ کم چرب)، بردارید. به این ترتیب در صورتی که تا قبل از ناهار گرسنه شدید به سراغِ چیپس یا آبنبات هایِ موجود در دستگاهِ خریدِ محلِ کارتان نمی‌روید. به علاوه خوردن یک میوه مانندِ سیب در روز، موجبِ سلامتیتان می‌شود.
  3. میزتان را تمیز کنید. ممکن است که در ۵ دقیقه نتوانید کمدِ بهم ریخته لباس‌هایتان را مرتب کنید، اما می‌توانید میزِ محلِ کارتان را منظم کنید. کاغذ هایِ باطله و فنجان هایِ قهوه رویِ میزتان می‌توانند مانعِ تمرکزِ شما شده و بازدهیتان را کاهش دهند. محیطِ به هم ریخته را مرتب کنید و ببینید که چگونه از درون احساسِ سبکی کرده و تمرکز شما بر روی وظایفتان افزایش خواهد یافت.
  4. به موسیقی گوش دهید. مطالعات نشان داده‌اند که این کار به کاهشِ فشار خون و استرس، و بالا بردنِ خلق کمک می‌کند. موسیقیِ مناسب، قدرت تغییر دادن حالتِ روحی را دارا است. بنابراین یک لیست از موسیقی‌هایی که لبخند بر لبتان می‌آورند را تهیه کرده و با هدفون به آن‌ها گوش کنید، چه زمانی که سرِ کار هستید و چه زمانی که خارج از محلِ کارتان هستید.
  5. یک لیمو را بو کنید. به عنوانِ یک راهکارِ سریعِ استرس زدا، به یک رایحه آشنا روی بیاورید. محققانِ ژاپنی دریافته‌اند که لینالول، ماده‌ای که در لیمو وجود دارد، خواصِ ضدِ التهاب دارد و گریزِ ناشی از اضطراب را کاهش می‌دهد. دیده شده که رایحه هایِ دیگر نیز مانندِ ریحان، اُرس و اسطوخودوس نیز در کاهشِ اضطراب مؤثرند.
  6. خودتان را بکشید. نباید حتماً یک یوگا باشید تا بتوانید از مزایایِ کششِ ملایمِ بدن بهره ببرید. هنگامی که پشتِ میزتان نشسته‌اید، دست‌هایتان را بالایِ سرتان برده و به سمتِ بالا بکشید. یا بهتر از آن اینکه، از پشت میزتان بیرون بیایید و پا‌هایتان را در حینِ راه رفتن بکشید. کشش به بهبودِ جریانِ خون و انعطاف پذیریتان کمک می‌کند و می‌تواند به رهایی ماهیچه هایِ منقبض شده در هنگامِ استرس کمک کند.
  7. مدیتیشن کنید. برایِ آرام ساختنِ ذهنتان، از مدیتیشن و تنفسِ عمیق استفاده کنید. شما برایِ تمرینِ مدیتیشن به هیچ وسیله خاصی نیاز ندارید. یک وضعیت راحت بر رویِ صندلی یا زمین پیدا کنید. انجام دادنِ روزانه مدیتیشن، حتی برایِ چند دقیقه در روز، با استرس و افسردگی مقابله می‌کند.
  8. هر روز شُکرگزاری کنید. هر روز یک دقیقه را به یادداشت کردنِ چیز‌هایی که به خاطرِ آن‌ها سپاسگزار هستید، اختصاص دهید، چه این چیز‌ها کوچک باشند و چه بزرگ. شکایت کردن و خشمگین بودن در موردِ وضعیتِ هوا، ترافیک، مشکلاتِ کاری و... کارِ آسانی است، اما این شکایت کردن‌ها انرژی منفی را همراه با خود به زندگیتان می‌آورند. سپاسگزاری کردن به خاطرِ هر آنچه که دارید انرژی مثبت را به زندگیتان می‌آورد.
  9. وسایلِ الکترونیکِ خود را خاموش کنید. اینکه ما در یک دنیایِ ارتباطاتِ سیم کشی شده زندگی می‌کنیم، به این معنا نیست که مجبوریم در هر لحظه از روز با دیگران در ارتباط باشیم. خیره شدن به صفحه کامپیو‌تر و سایرِ وسایلِ الکترونیک در تمامِ طولِ روز، انرژی شما را کاهش داده و شما را به عدمِ فعالیت وا می‌دارد. بنابراین ایمیل‌ها، تلفن‌ها و اینترنت را‌‌ رها کنید. انجامِ این کار به خصوص در هنگامِ رفتن به تختخواب برایِ داشتنِ خوابی آرام ضروری است.
  10. کار‌هایتان را الویت بندی کنید. هنگامی که وظایفِ زیادی در ذهنتان همهمه ایجاد می‌کنند، بسیار طبیعی است که احساسِ استیصال و درماندگی کنید. یک لیست از مهم‌ترین وظایفی که باید در اسرعِ وقت انجام شوند تهیه کنید تا جلوی اضطراب ناشی از تعلل و پشتِ گوش انداختنِ وظایف را بگیرید. هنگامی که هر وظیفه را به انجام رساندید آن را درونِ لیستِ خود تیک بزنید. در پایانِ روز، لیستی از وظایفِ انجام شده به شما یادآوری می‌کنند که تا چه اندازه در آن روز پُربازده و توانا بوده‌اید.

What causes the heels of your feet to burn?
یکشنبه 12 شهریور 1396 12:56 ق.ظ
I really like it when individuals get together and share thoughts.
Great blog, continue the good work!
 
لبخندناراحتچشمک
نیشخندبغلسوال
قلبخجالتزبان
ماچتعجبعصبانی
عینکشیطانگریه
خندهقهقههخداحافظ
سبزقهرهورا
دستگلتفکر

درباره وبلاگ

مدیر وبلاگ : ندا صحرارو

آخرین پست ها

جستجو

نویسندگان